رزرو مشاوره

خودت بهتر از بقیه میدونی!

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
خودت بهتر از بقیه میدونی!

اگه قصد داری ارشد یا دکتری مجدد بخونی خودت رو واسه این سوال آماده کن که چرا دوباره میخوای بخونی؟
حتما باید برای آفیسر جواب قانع کننده ای داشته باشی. ولی باید بدونی که هیچ جواب مشخصی برای این سوال وجود نداره، واسه همینه که اگه این سوال رو از هرکسی بپرسی جواب های متفاوتی میشنوی و باعث میشه سردرگم بشی. خلاصه اینکه مثل 2+2 یک جواب مشخص نمیتونی براش پیدا کنی، و جواب این سوال کاملا به خودت بستگی داره و فرمول خاصی نداریم واسش.
پیشنهاد میکنم یه قلم و کاغذ برداری و بشینی یک جای آروم و سعی کنی جواب هایی که برای این سوال پیدا میکنی رو بنویسی. اینکه فقط بنویسی میخوام مهارت هامو افزایش بدم یا میخوام رو این موضوع خاص تمرکز کنم، کافی نیست. سعی کن چیزی بنویسی که فقط مخصوص خودت باشه و نه نسخه های از پیش تهیه شده.
یکی از بچه هایی که ارشد مجدد آمریکا ویزا گرفته بود که البته سابقه تحصیلی و نمرات تافل و greخوبی هم داشت در جواب این سوال گفته بود که بعد از فارغ التحصیلی از ارشد اول در یک فیلد جدید مشغول کار شدم و به این موضوع علاقمند شدم و فهمیدم که برای این که بتونم در این شغل جدید موفق باشم احتیاج به تحصیلات آکادمیک دارم و برای همین تصمیم گرفتم ارشد مجدد بخونم. یعنی میخوام بگم لازم نیس یک دلیل عجیب غریب پیدا کنید، فقط سعی کنید صادق باشید. خیلی مهمه که افیسر حس کنه که صداقت داری و یه جواب اماده رو تحویلش نمیدی.

یه لحظه فکر کن!
میخوای خارج از ایران درس بخونی؟
تصمیم داری ارشد مجدد بخونی؟
قصد داری چند هزار دلار هزینه کنی؟
پس نباید از بقیه انتظار داشته باشی که به این سوال جواب بدن، تو نقش اول داستان زندگیت هستی، پس اون دلیل اصلی رو برای خوندن ارشد مجددت پیدا کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *